وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان خود با خودروسازان و قطعه‌سازان برای تنظیم بازار پرنوسان خودرو به توافق رسیدند و یک برنامه ضربتی آماده‌کرده‌اند.

اگر این توافق اجرایی شود، دست‌کم 20درصد از کل تولید خودروسازان به‌صورت تحویل فوری به بازار عرضه خواهد شد.ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به افزایش 75درصدی تولید خودرو در فروردین‌ماه امسال، گفت: این شورا مقرر کرد حداقل 20درصد تولید کارخانه‌ها به‌صورت تحویل فوری عرضه شود. مدیرعامل ایران‌خودرو هم گفت: ظرف ۱۵روز آینده بیش از ۱۹هزار دستگاه خودروی این شرکت به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش تسنیم، هاشم یکه‌زارع با اشاره به اینکه امسال مطابق سیاست‌های ایران‌خودرو تولید 600هزار دستگاه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: البته باید تأکید کنم در خطوط تولید هم تا حد امکان خودروی ناقص تولید نخواهیم کرد. این مدیر بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی ایران اظهار کرد:

هم‌اکنون حدود 7هزار خودرو در کف کارخانه ایران‌خودرو قرار دارد. 19هزار خودروی آماده و مجهز به استاندارد یورو2 هم در کارخانه قرار دارد که با توجه به مصوبه اخیر دولت مبنی بر استقرار اجباری یورو4 از اول شهریور، امکان شماره‌گذاری خواهند داشت و به‌زودی به بازار عرضه می‌شوند. وی اضافه کرد: باید تأکید کنم ایران خودرو هیچ محدودیتی در عرضه خودرو در بازار انجام نداده است و ظرف 15روز آینده کل خودروهای موجود در کف کارخانه را به صفر خواهد رساند.

کد خبر 258923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز